پنجره‌های ضریح مطهر امام حسین (ع) نصب شد + عکس

پنجره‌های ضریح مطهر امام حسین (ع) نصب شد + عکس

 

 

 به گزارش خبرگزاری اهل‎بیت(ع) ـ ابنا ـ محمود پارچه‌باف که به منظور عملیات نصب ضریح جدید حضرت سیدالشهداء(ع) در کربلای معلی به سر می‌برد، از نصب پنجره‌های نقره‌ای ضریح مطهر اباعبدالله(ع) بر روی پیکره چوبی خبر داد و گفت: با نصب این پنجرها مرحله نخست عملیات نصب ضریح مطهر امام حسین(ع) به پایان رسید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمام پنجره‌ها بر روی پیکره چوبی ضریح مطهر نصب شده است، خاطرنشان کرد: از امروز عملیات پولیش کاری قطعات نقره و طلا در کارگاهی که در نزدیکی حرم مطهر اباعبدالله(ع) برپا شده است توسط گروه‌های زرگر آغاز می‌شود.

مدیر پروژه ساخت ضریح مطهر اباعبدالله(ع) با اشاره به حضور هنرمندانی از شیراز و اصفهان در کربلای معلی برای این مرحله از کار خاطرنشان کرد: عملیات رنگ‌کاری قطعات هنری و چوبی، شمسه، گره چینی، یزدی‌بندی، مقرنس و معرق‌های رنگارنگ، خطوط آیات قرآن و فرازهایی از ناحیه مقدسه که در داخل ضریح مطهر نصب خواهد شد از امروز آغاز می‌شود.

وی در ادامه از آغاز عملیات پرداخت کاری قطعات خبر داد و گفت: به لطف خدا کار سنگ‌کاری و مرمر دور ضریح مطهر روز گذشته به پایان رسید.

پارچه‌باف همچنین خاطرنشان کرد: سنگ‌فرش داخل مضجع شریف اباعبدالله(ع) و شاذروان ضریح مطهر (پاسنگ ضریح) با استفاده بهترین سنگ‌های مرمر ایران و معادن ارومیه در آخرین مراحل نصب قطعات نقره‌ای انجام خواهد شد.

گفتنی است قطرگوی و ماسوره‌هایی که در پنجره‌های ضریح جدید امام حسین(ع) به کار رفته و تا چندی دیگر دل میلیون‌ها عاشق و ارادتمند به آن گره خواهد خود 8 میلیمتر است که در نوع خود بی‌سابقه است.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



موضوعات مرتبط: پیرامون امام حسین
[ پنج شنبه 26 بهمن 1391 ] [ 11:46 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]